WSTĘP
Najważniejszą zasadą wszystkiego co robimy jest działanie dla dobra dzieci i w ich interesie. Każdy kto pracuje w Klubie traktuje dzieci z szacunkiem i dba o ich potrzeby. Trenerzy, instruktorzy i wychowawcy przestrzegają prawa i zasad, jakie są ustalone w Klubie. Ten dokument określa zasady, które nie pozwolą na robienie krzywdy dzieciom oraz jak można pomóc dziecku, które zostało skrzywdzone.
ROZDZIAŁ 1
PODSTAWOWE TERMINY
W tym dokumencie używamy kilku skróconych określeń. Oto, co one oznaczają:
- Klub – oznacza nasz klub, w którym ćwiczymy, czyli Klub Sportowy Szkoła Tenisa Score II;
- Władze Klubu – są to ludzie (najczęściej Trenerzy), którzy podejmują ważne decyzje związane z naszym Klubem;
- Trener, Instruktor, Wychowawca – są to osoby prowadzące zajęcia sportowe, treningi z dziećmi, pracują na półkoloniach i obozach sportowych, prowadzą zawody sportowe.
- Uczestnik – każdy, kto ćwiczy w naszym Klubie
- Małoletni, Uczestnik Małoletni – każdy, kto ćwiczy w naszym Klubie, ale nie ma jeszcze 18 lat – czyli dzieci;
- Opiekun Małoletniego Uczestnika – rodzice i prawni opiekunowie dzieci biorących udział we wszystkich zajęciach w naszym Klubie.
- Krzywdzenie Małoletniego Uczestnika – zrobienie czegoś naprawdę złego jednemu z dzieci ćwiczących w naszym Klubie przez jakąkolwiek osobę, nawet jeśli jest to Trener rodzic; Opiekun ale też taka sytuacja, kiedy dziecko czuje się zagrożone lub zaniedbywane.
- Dane Osobowe Małoletniego – czyli wszystkie informacje o dziecku, na przykład imię, nazwisko czy informacja o tym, kiedy się urodziło;
- Osoba odpowiedzialna za Standardy Ochrony Małoletnich – jest to ktoś z Klubu, kto dba o ten dokument i o jego przestrzeganie.
ROZDZIAŁ 2
ZASADY BEZPIECZNEJ REKRUTACJI TRENERÓW, INSTRUKTORÓW, WYCHOWAWCÓW
- W naszym Klubie staramy się, aby wszyscy Trenerzy ,Instruktorzy, wychowawcy byli dobrymi ludźmi. Zanim pozwolimy im uczyć dzieci, to sprawdzamy, czy już kiedyś nie zrobili oni jakiemuś dziecku czegoś złego.
- Klub dba, aby osoby, które uczą dzieci, były dla nich dobre i, umiały dobrze uczyć i opiekować się dziećmi.
- Każda nowa osoba, która chce pracować w naszym Klubie, musi również udowodnić, że nigdy żadnemu dziecku nie zrobiła nic złego. Inaczej nie pozwolimy jej pracować z dziećmi.
ROZDZIAŁ 3
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI NA LINII TRENER , INSTRUKTOR ,WYCHOWAWCA – MAŁOLETNI,
W TYM ZACHOWANIA NIEDOZWOLONE
- Podstawową zasadą relacji między dziećmi a Trenerami , Instruktorami , Wychowawcami jest działanie dla dobra dziecka, z poszanowaniem jego godności, z uwzględnieniem jego emocji i potrzeb oraz w jego najlepszym interesie.
- Trenerzy i/lub Instruktorzy i wychowawcy muszą przestrzegać prawa i regulaminów Klubu oraz nie mogą przekraczać swoich uprawnień ani wykonywać czynności, które do nich nie należą.
- Zasady bezpiecznych relacji Trenerów i/lub Instruktorów, wychowawców z Małoletnimi obowiązują wszystkie osoby pracujące z dziećmi w Klubie.
- Podstawowe zasady jakich muszą przestrzegać trenerzy i inne osoby pracujące z dziećmi to
w szczególności:
a) profesjonalna relacja z dziećmi i reakcja względem nich w sposób bezpieczny i sprawiedliwy wobec innych dzieci;
b) cierpliwość i szacunek w rozmowie z dziećmi, zrozumienie dla ich uczuć, nie wymuszanie zwierzeń na siłę i zainteresowanie, wsparcie i gotowość do rozmowy;
c) wyznaczanie jasnych granic w postępowaniu i oczekiwań, ale też wyciąganie konsekwencji
za ich nieprzestrzeganie, co uczy, że odpowiedzialność jest po stronie dziecka, a konsekwencje wynikają jego działania;
d) branie pod uwagę potrzeb dziecka oraz dostosowanie wymagań do jego potrzeb i możliwości,
e) równe traktowanie dzieci bez względu na płeć, zainteresowania, niepełnosprawność, status
społeczny (czyli bez względu, czy pochodzi z bogatej lub biednej rodziny), religię i światopogląd;
f) fizyczny kontakt z dzieckiem możliwy jest tylko wtedy, kiedy potrzebne jest to do prawidłowego
uczenia ćwiczeń i technik squasha i tenisa (na przykład poprawianie pozycji albo pokazanie ćwiczenia) oraz wtedy, gdy taki kontakt jest naprawdę potrzebny dziecku w wyjątkowej sytuacji
ale na wszystkie kontakty inne niż podczas uczenia technik dziecko musi się zgodzić;
g) ustalanie reguł i zasad pracy w grupie, jasne określanie wymagań i oczekiwań wobec Małoletniego, stanowcze reagowanie na złe zachowania;
h) panowanie Trenera i/lub Instruktora, wychowawcy nad własnymi emocjami;
i) kontakt z dziećmi możliwy jest tylko podczas treningów, oficjalnych szkoleń, kursów, zawodów
i turniejów , półkolonii , obozów i dotyczy celów edukacyjnych, sportowych, rywalizacyjnych lub
wychowawczych, a jeśli istnieje potrzeba spotkania z dziećmi w innych terminach, muszą o tym
wiedzieć Władze Klubu i muszą zgodzić się na taki kontakt rodzice dziecka
j) Trener i/lub Instruktor, wychowawca nie może zdradzać poufnych informacji innym osobom,
nawet swoim bliskim. - Trenerzy i/lub Instruktorzy , wychowawcy nie mogą w szczególności:
a) stosować wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie, w tym stosowanie kar fizycznych lub wykorzystywanie przewagi (zastraszanie, przymuszanie, groźby);
b) zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać dzieci;
c) krzyczeć na dzieci w celu wywołania u nich lęku lub strachu;
d) ujawniać informacje wrażliwe (wizerunek, informacja o sytuacji rodzinnej, medycznej, prawnej itp.) dotyczące dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci;
e) zachowywać się w obecności dzieci w niewłaściwy sposób, np. poprzez używanie
wulgarnych słów, obrażanie oraz wspominanie o wyglądzie dziecka w taki sposób, który może
spowodować zawstydzenie;
f) faworyzować dzieci;
g) filmować, nagrywać głosu, fotografować dzieci dla potrzeb prywatnych Trenera i/lub Instruktora nie związanych z prowadzonymi treningami;
h) proponować dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji psychoaktywnych, spożywać ich wspólnie z dziećmi lub w ich obecności;
i) zapraszać dzieci do swojego domu.
ROZDZIAŁ 4
PROCEDURY REAGOWANIA NA KRZYWDZENIE
- Każdy Trener, Instruktor , wychowawca lub inna osoba pracująca z dziećmi powinna reagować na krzywdzenie dzieci; w przypadku skrzywdzenia, dziecko ma prawo samo powiedzieć o tym każdemu Trenerowi i/lub Instruktorowi.
- W klubie została wyznaczona osoba, która jest odpowiedzialna za wszystkie czynności, jakie należy wykonać w przypadku krzywdzenia dzieci w Klubie. Jest to trener Mateusz Skorek
- Każda osoba pracująca z dziećmi ma obowiązek dzwonienia na numer alarmowy 112, jeśli życie lub zdrowie dziecka jest naprawdę zagrożone.
- Trenerzy i/lub Instruktorzy, wychowawcy mają prawo reagować również wtedy, kiedy dziecko jest krzywdzone poza treningami, w szczególności przez swoich rodziców. W takim przypadku każde dziecko ma prawo podejść do Trenera i/lub Instruktora, wychowawcy i poinformować go o takim zdarzeniu.
- W każdym przypadku krzywdzenia Trenerom i/lub Instruktorom, wychowawcom nie wolno rozpowiadać innym osobom o krzywdzeniu, o ile nie jest to konieczne (mogą oni powiedzieć o
tym rodzicom dziecka, Policji, ratownikom medycznym lub innym upoważnionym osobom).
ROZDZIAŁ 5
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI MAŁOLETNI – MAŁOLETNI, W TYM ZACHOWANIA
NIEDOZWOLONE
- Podstawową zasadą relacji między dziećmi jest wzajemny szacunek, zwrócenie uwagi na ich
godność i potrzeby. - Trenerzy i/lub Instruktorzy, wychowawcy starają się tworzyć atmosferę życia klubowego,
która promuje tolerancję i poczucie odpowiedzialności za swoje zachowanie. - Dzieci mają możliwość aktywnego uczestniczenia, podejmowania współdziałania i rozwijania
pracy zespołowej, w tym uczą się pozytywnych relacji z dziećmi ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi. - Dzieci nie mogą w szczególności:
a) stosować przemocy wobec jakiegokolwiek dziecka, w jakiejkolwiek formie;
b) używać wulgarnych i obraźliwych słów;
c) upokarzać, obrażać, znieważać innych dzieci;
d) zachowywać się w sposób niestosowny, czyli używać wulgarnych słów, gestów, żartów,
kierować obraźliwe lub wstydliwe uwagi do innych dzieci;
e) zastraszać i grozić innym dzieciom;
f) nagrywać (również dźwięku) i fotografować inne dzieci bez uzyskania ich zgody oraz nagrywać i
fotografować innych w sytuacjach intymnych, mogących zawstydzić (na przykład podczas przebierania
się);
g) udostępniać między dziećmi substancji psychoaktywnych i używać ich w swoim otoczeniu.
SZKOŁA TENISA SCORE II MATEUSZ SKOREK
Add Comment